تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

عمر شیلنگ هیدرولیک چقدر است؟

عمر شیلنگ هیدرولیک چقدر است و با مراقبت و توجه صحیح، یک شلنگ هیدرولیک به درستی نصب شده و مناسب برای هدف، باید تا پنج سال دوام بیاورد، مشروط به نگهداری منظم و سرویس های برنامه ریزی شده. مدت زمانی که شیلنگ هیدرولیک شما واقعاً وضعیت خود را حفظ می کند، به تعدادی از عوامل متغیر بستگی دارد که بسیاری از آنها در کنترل شما هستند.

در این مقاله از پاور صنعت به اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از خرابی شلنگ هیدرولیک انجام دهید و اینکه چگونه می‌توانید طول عمر شلنگ خود را افزایش دهید، می‌پردازیم.

چه چیزی می تواند باعث شکستن شیلنگ هیدرولیک شود؟

شیلنگ های هیدرولیک به گونه ای ساخته شده اند که مقاوم بوده و فشار را تحمل کنند، اما خطاناپذیر نیستند. با گذشت زمان و بدون تعمیر و نگهداری حرفه ای، شیلنگ می تواند به طور طبیعی تخریب شود و همچنین آسیب ببیند و باعث خرابی زودرس آن شود.

برخی از رایج ترین دلایل شکستگی شلنگ هیدرولیک عبارتند از:

  • کهنسال

شیلنگ های هیدرولیک مانند هر محصول دیگری با طول عمر، تاریخ «بهترین قبل» دارند. هر چه شلنگ قدیمی تر شود، شکننده تر و مستعد ترک خوردن می شود.

  • دمای بالا

شیلنگ های هیدرولیک به گونه ای طراحی شده اند که در برابر دمای عملیاتی بالا مقاومت کنند، اما قرار دادن شیلنگ در دمای بالاتر از حد مطلوب نیز می تواند اثرات مضری داشته باشد.

  • ساییدگی ها

اگر شیلنگ شما روز به روز بر روی سایر اجزاء ساییده می شود، با گذشت زمان این منبع تماس ساینده می تواند منجر به سایش سطح شود که مقاومت شلنگ را ضعیف می کند و منجر به پارگی و شکستگی می شود.

  • فرسایش شیمیایی

هم مایع هیدرولیکی که شیلنگ شما حمل می کند و هم هر ماده شیمیایی که در محیط خود با آن تماس پیدا می کند می تواند به یکپارچگی ساختاری شیلنگ شما آسیب برساند، اگر مواد سازنده در برابر ترکیبات موجود در مواد شیمیایی مقاوم نباشد.

  • اتصالات نشتی

یک شلنگ هیدرولیک با استفاده از اتصالات تخصصی محکم می شود. این اتصالات در طیف وسیعی از اندازه‌ها و رزوه‌های سفارشی طراحی شده‌اند تا پورت‌های شلنگ مختلف را تامین کنند. نصب یک شلنگ هیدرولیک با اتصالات اشتباه می تواند منجر به نشتی شود که می تواند مجموعه های شلنگ شما را به خطر بیندازد.

  • فشار خیلی زیاد

شیلنگ های هیدرولیک بر اساس میزان فشاری که می توانند تحمل کنند درجه بندی می شوند. نصب شیلنگ با آستانه فشاری که برای سیستم شما بسیار کم است، می‌تواند باعث بی‌ثباتی شود، که منجر به افزایش بارگیری سیستم شود.

چگونه بفهمم شلنگ هیدرولیک نیاز به تعویض دارد؟

بهترین راه برای حفظ سلامت شلنگ هیدرولیک خود، نگهداری و سرویس برنامه ریزی شده منظم است. این شامل یک بازرسی دوره ای برای ارزیابی عملکرد و وضعیت شلنگ شما توسط یک متخصص هیدرولیک واجد شرایط است. اگر هر گونه نشانه ای از آسیب، نشتی یا کهولت تشخیص داده شد، می توانید برای تعویض شلنگ هیدرولیک غیر فوری در یک زمان از پیش توافق شده که برای کسب و کار شما مناسب است، رزرو کنید.

علائمی که نشان می دهد عمر شیلنگ هیدرولیک شما به پایان می رسد عبارتند از:

  • پیچ و تاب یا پیچ خوردگی

پیچ خوردگی یا پیچ خوردگی در شیلنگ هیدرولیک شما می تواند نشانه ای از ضعف ساختاری یا افزایش استرس باشد.

  • اشک یا پارگی

در حالی که چند خراش کوچک با شلنگ هیدرولیک کاملا طبیعی است، بریدگی های عمیق تر یا نفوذی تر می تواند منجر به پارگی جدی شود که سیستم شما را متوقف می کند.

  • اتصالات ترک خورده یا خورده

اتصالات ترک خورده یا خورده می تواند منجر به نشت مایع هیدرولیک یا آلودگی سیستم های هیدرولیک شما شود.

  • سیم های قابل مشاهده

اگر می توانید سیم هایی را در امتداد هر بخش از شیلنگ ببینید، این نشانه ضعیف شدن شیلنگ و به خطر افتادن یکپارچگی آن است.

  • روغن در قسمت بیرونی شیلنگ

دیدن روغن در قسمت بیرونی شیلنگ نشانگر بسیار جدی است که نشان می دهد شلنگ شما از کار افتاده است و نیاز به تعویض فوری دارد.

  • نمونه برداری روغن هیدرولیک و آنالیز سیال

خلوص روغنی که سیستم‌های هیدرولیک شما را نیرو می‌دهد می‌تواند در طول زمان به دلیل طیفی از عوامل کاهش یابد. روغن هیدرولیک آلوده می تواند به ماشین آلات و اجزای شلنگ شما آسیب جدی وارد کند. نمونه برداری منظم روغن و تجزیه و تحلیل مایعات می تواند به افزایش طول عمر دستگاه و شیلنگ شما کمک کند و خطر خرابی پرهزینه را به حداقل برساند.

آیا شیلنگ هیدرولیک قابل تعمیر است؟

خیر. به دلیل خطرات ناشی از سیستم های فشار بالا، شیلنگ های هیدرولیک هرگز قابل تعمیر نیستند: آنها باید با قطعات جدید و ایمن جایگزین شوند. عمل “پایان دادن مجدد” شیلنگ های آسیب دیده، که شامل بریدن چند اینچ آخر شلنگ و استفاده از اتصالات جدید برای افزایش مصنوعی عمر آن است، می تواند هر فردی را که روی یا اطراف سیستم های هیدرولیک کار می کند در معرض خطرات جدی برای سلامتی قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را از وب سایت انجمن برق سیال بریتانیا بخوانید.

چگونه شیلنگ هیدرولیک را سرویس کنم؟

سرویس شیلنگ هیدرولیک یک فرآیند تخصصی است که باید به متخصص هیدرولیک آموزش دیده سپرده شود. ارزیابی نیاز به بیش از یک بازرسی بصری ساده توسط چشم دارد، شما به ابزار مناسب و دانش عمیق در مورد پیچیدگی های سیستم های هیدرولیک نیاز دارید تا به درستی سرویس و نگهداری شیلنگ هیدرولیک را انجام دهید. علاوه بر این، هر کسی که روی یا اطراف سیستم های هیدرولیک کار می کند باید همیشه از الزامات سختگیرانه H&S پیروی کند و از PPE مناسب استفاده کند. پیرتک تنها دستکش مقاوم در برابر تزریق مایع در بازار را برای کمک به جلوگیری از صدمات تولید کرد.

فهرست مطالب

۵ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *