تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

شیلنگ هیدرولیک فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟

شیلنگ هیدرولیک فرمان و سیستم فرمان برای اولین بار در اواخر قرن بیستم به خودروهای سواری و کامیون‌ها راه یافتند. با این حال، چندین دهه طول کشید تا فناوری هیدرولیک به اندازه کافی بهبود یابد تا قطعات به اندازه کافی کارآمد شود. یک سیستم فرمان برقی معمولی امروزه شامل یک پمپ، قفسه فرمان و پینیون (گیربکس)، یک خنک کننده فرمان قدرتی اختیاری و یک مخزن مایع است که ممکن است مستقیماً به پمپ متصل شود یا نباشد. اتصال این قطعات یک سیستم شیلنگ فشاری فرمان است.

برای اطلاع از قیمت شیلنگ هیدرولیک فشار قوی 

بدون شیلنگ هیدرولیک فرمان، سیالی که اساساً رگ حیاتی سیستم است، نمی تواند از جزء به جزء دیگر جریان یابد. و بدون آن مایع هیدرولیک، گیربکس رک و پینیون به فرمان برقی ماشین شما کمک نمی کند.

شیلنگ هیدرولیک فرمان جزء سیستم فرمان خودرو است. این کمک می کند تا مایع فرمان هیدرولیک به قفسه فرمان و پمپ برق فرمان از مخزن منتقل شود. این مایع فقط در یک سیستم تحت فشار کار می کند.

هر وسیله نقلیه دارای دو شیلنگ هیدرولیک فرمان است:

  • شلنگ فشار قوی:شلنگ فشار قوی مایع را از پمپ به قفسه منتقل می کند.
  • شیلنگ کم فشار:شیلنگ کم فشار برای انتقال مایع از قفسه به پمپ الزامی است.

صرف نظر از نوع وسیله نقلیه ای که دارید، ماشین تا تجهیزات صنعتی، یکی از مواردی که باید در چک لیست شما نادیده گرفته شود، شیلنگ فرمان برقی است. اوه، مطمئناً در صورت بروز مشکل به شما اطلاع خواهد داد. اما یک چک لیست منظم می تواند از خرابی تعمیرات و حتی انتظار برای تحویل شلنگ جلوگیری کند.

سیستم فرمان برقی با یک مخزن که مایع فرمان فرمان را نگه می دارد و یک پمپ که توسط موتور از طریق یک تسمه به حرکت در می آید، کار می کند. شیلنگ ها سیال را از مخزن به جعبه فرمان می برند و آن را دوباره به مخزن می رسانند. هدایت خودرو را آسان می کند.

انواع شیلنگ هیدرولیک فرمان

شیلنگ فشار قوی و شلنگ فشار ضعیف یا برگشت. شیلنگ فشار قوی برای تحمل فشار و دمای بالاتر نسبت به شیلنگ برگشتی ساخته شده است. در هر زمان، دما ممکن است بیش از 270 درجه باشد و می تواند بیش از 1500 psi باشد. مایع فرمان برقی بسیار قابل اشتعال است، بنابراین یکپارچگی شیلنگ ضروری است. این مایع را تحت فشار به جعبه فرمان می برد. شلنگ کم فشار یا برگشت، این کار را انجام می دهد … سیال را به مخزن باز می گرداند. این سیال را با دما و فشار به اندازه شلنگ فشار قوی حمل نمی کند، بنابراین برای مقاومت در برابر کاهش کرنش ساخته شده است.

نکات مهم شیلنگ هیدرولیک فرمان

سیال را چک کنید

یکی از اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است در شیلنگ فرمان برقی نشتی داشته باشید این است که هدایت خودرو شما دشوار می‌شود. این ممکن است اولین باری باشد که مقدار مایع موجود در مخزن خود را بررسی می کنید. این شروع خوبی است، اما علاوه بر کمیت، باید به کیفیت نیز توجه کنید. مایع بی رنگ، خاکستری یا سیاه ممکن است نشانه ای از خراب شدن لایه داخلی شیلنگ باشد. خرابی شلنگ اولین قدم برای خرابی است. اگر، البته، سطح مایع پایین است، این می تواند نشانه نشتی شلنگ یا اتصالات باشد.

سایش

شلنگ را یک بار به سمت بالا بکشید و سایش را بررسی کنید. اگر علائمی پیدا کردید که قسمت بیرونی شیلنگ آسیب دیده است، به احتمال زیاد لایه های داخلی نیز آسیب دیده اند. پس چه چیزی باعث مالش شده است؟ اتصالات شل، واشرهای نشتی یا هر چیزی که در جای خود نیست و می تواند به شلنگ شما آسیب برساند را بررسی کنید. در صورت آسیب دیدگی شلنگ را تنظیم و تعویض کنید.

برآمدگی، نرمی

درست مانند هر شیلنگ دیگری، اگر شروع به برآمدگی کند، نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد. همینطور برای شلنگی که نرم شده است. این بدان معنی است که لایه های داخلی شیلنگ ها شروع به خراب شدن و آسیب می کنند. این شیلنگ ها باید در اسرع وقت تعویض شوند تا در آینده ای نزدیک از وقوع اضطراری جلوگیری شود.

ترک ها، سوراخ ها

اگر در حین بازرسی هر گونه سوراخ یا ترک قابل مشاهده را مشاهده کردید، این می تواند نشانه نشتی باشد. مایع فرمان برقی بسیار قابل اشتعال است و اگر روی موتور شما نشت کند می تواند خطری باشد. اشتباه نکنید که فقط مخزن را دوباره پر کنید. این نشت باید فورا برطرف شود.

اتصالات

به اتصالات شیلنگ خود نگاهی بیندازید. آیا متوجه خوردگی می شوید؟ آیا محکم و مطمئن هستند؟ آیا ساییدگی در اطراف اتصالات می بینید؟ آیا نشتی وجود دارد؟ هر یک از این علائم می تواند نشانه ای از نیاز به جایگزینی باشد.

هنگامی که زمان تعویض یکی از شیلنگ های فرمان برقی فرا می رسد، اکثر کارشناسان تعویض هر دو را توصیه می کنند. ما می توانیم با سرویس موبایل خود در تعویض و نصب کمک کنیم. شیلنگ سفارشی در معیارهای غیر معمول، شیلنگ ها و اتصالات غیر استاندارد تخصص دارد.

حرف آخر

پمپ فرمان شما یک سیستم هیدرولیک است، بنابراین از فشار در برابر حجم مایع برای کار استفاده می کند. با این حال، برای اینکه این سیستم ها به طور مطلوب کار کنند، سیال باید تمیز و بدون آلودگی باشد. نباید هیچ گونه نفوذی مانند حباب های هوا، مایعات دیگر، یا مسائلی که ممکن است خواص مکانیکی آن را حتی اندکی تغییر دهد، نداشته باشد.

آلودگی بیشتر زمانی اتفاق می افتد که لوله ها و شیلنگ های سیستم فرمان شما خراب شده و از هم جدا می شوند. به همین ترتیب، رطوبت می تواند وارد مایع شده و اصطکاک را افزایش دهد. در نهایت، این منجر به خرابی پمپ و فرمان می‌شود که به‌شدت سفت می‌شود، به خصوص زمانی که ماشین شما در حرکت نیست.

فهرست مطالب

۳ پاسخ

  1. سلام خسته نباشید برای مشاوره خرید شلنگ با چه شماره ای تماس بگیرم ؟ چون وتس اپ قطعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *