تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

تعمیر شیلنگ هیدرولیک | چسب شیلنگ هیدرولیک

چسب شیلنگ هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد؟آیا تعمیر شیلنگ های هیدرولیک کار درستی است یا خیر و آیا می تواند در هزینه صرفه جویی کنیم ماشین‌های هیدرولیک تقریباً در تمام بخش‌های صنایع سنگین استفاده می‌شوند. برای کارکرد، ماشین ها همیشه به یک مایع نیاز دارند. منطقی است اگر در نظر داشته باشید که کلمه “هیدرولیک” از زبان یونانی گرفته شده است و از اصطلاحات “hydro” (آب) و “aulos” (لوله) تشکیل شده است. اما همیشه نباید لوله های سفت و سختی باشند که سیال را حمل می کنند.

برای مشاوره در زمینه خرید شیلنگ هیدرولیک 

اغلب از طریق شیلنگ های هیدرولیک (با قطر ⌀ 20 سانتی متر یا بیشتر) نیز حمل می شود که قطعات متحرک ماشین را به هم متصل می کند و “اکسیر حیات” مهم را به آنها می رساند. همه در حالی که تحت فشارهای قابل توجهی قرار می گیرند! اگرچه شلنگ ها به لطف روکش های فولادی بافته شده می توانند تا حدودی تحمل کنند، اما مقدار مشخصی از ساییدگی که روی ژاکت بیرونی جمع می شود در طول زمان اجتناب ناپذیر است. این می تواند باعث کنده شدن لاستیک محافظ اطراف توری فولادی شود.

برای جلوگیری از خوردگی شیلنگ در معرض، باید یک پوشش محافظ جدید اعمال شود. اما چگونه می توان عایق لاستیکی را بازیابی کرد و شلنگ هیدرولیک را تعمیر کرد؟ جواب اینجاست!

تعمیر شلنگ هیدرولیک با اورتان

یک راه حل سریع و در عین حال ایمن برای شیلنگ هیدرولیک معیوب مورد نیاز است تا دستگاه در اسرع وقت به کار بازگردد.

تعمیر شیلنگ صنعتی و شیلنگ هیدرولیک

دلایل زیادی برای تعمیر شیلنگ ها و شیلنگ های هیدرولیک باکیفیت شما وجود دارد نه صرفاً خرید یک شیلنگ جدید. اولاً، شیلنگ ها و اتصالات می توانند تجهیزات گران قیمتی باشند، بنابراین تعمیر اغلب گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک دستگاه جدید است. یکی دیگر از دلایل تعمیر شیلنگ این است که اغلب شما درگیر زمان بحرانی هستید یا نمی توانید منتظر شیلنگ جدید باشید، مانند زمانی که تجهیزات شما در محل در حین عملیات ساخت و ساز یا کشاورزی خراب شده است. اگر نیاز دارید فوراً بلند شوید و بدوید، تعمیر شیلنگ هیدرولیک ممکن است بهترین گزینه شما باشد، بنابراین احتمالاً به نزدیک‌ترین تعمیرگاه شلنگ می‌روید.

انواع آسیب

وقتی صحبت از شلنگ های صنعتی می شود، انواع آسیب ها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

آسیب بلافاصله در پشت سر شیلنگ هیدرولیک:

هر جایی که اتصال گیره یا نواری داشته باشید، به طور طبیعی وقتی هر حرکتی روی شلنگ وجود دارد، استرس بیشتری را متحمل می شود.آسیب خارجی موضعی: مانند آسیب دیدگی، خراشیدگی یا ضربه.فرسودگی کلی خارجی به دلیل کشش: به عنوان مثال، در برنامه های تمیز کردن که در آن شلنگ به طور منظم به اطراف حرکت می کند و روی زمین یا بتن کشیده می شود. علت دیگر ساییدگی خارجی صرفاً لرزش ثابت شیلنگ در کاربردهای پرفشار است. ارتعاشات پمپ باعث ساییده شدن آن بر روی زمین و سایش پوشش بیرونی آن می شود. برای جلوگیری از این نوع آسیب کار زیادی نمی توان انجام داد – این ماهیت این نوع برنامه است.خستگی درازمدت استفاده: هنگامی که شلنگ شما از کار می افتد، زیرا با استفاده از آن قدیمی شده است، می دانید که حداکثر طول عمر را از شلنگ خارج کرده اید.

تعویض انتهای شیلنگ هیدرولیک ساده است – اما دو نکته در این مورد وجود دارد. اول از همه، طول شلنگ را کوتاه می کند، بنابراین فقط در قسط هایی مفید است که می توانید شلنگ کمی کوتاه تر داشته باشید.اغلب، ما افرادی را در مغازه خود می‌بینیم که از ما می‌خواهند شیلنگ‌های دیگری را بچسبانیم، اما این کار به سادگی کار نمی‌کند. هر تکنسین تعمیر شایسته ای اگر مطابقت مناسب نداشته باشد، شما را می فرستد. قبل از اینکه به تعمیرگاه سفر کنید، مطمئن شوید که سازنده مورد نیاز شما را ذخیره می کند.

ایجاد یک استراحت

تراکتور دارای شیلنگ آب صنعتی اغلب شیلنگ‌ها در اثر ضربه‌ها آسیب می‌بینند، مانند عبور تراکتور از روی شیلنگ، سقوط سنگ یا سایر انواع ضربه. ساده ترین راه برای مقابله با این نوع آسیب، بریدن و ترمیم شلنگ است. دو راه برای برش و تعمیر شلنگ فشار قوی یا هیدرولیک وجود دارد.

راه اول این است که با قرار دادن یک قطعه فیزیکی در داخل شلنگ و چین دادن آن در دو سر، از مندر استفاده کنید. راه دیگر برای ترمیم شیلنگ این است که دو قطعه رزوه ای را در دو طرف اسپلایس قرار دهید و یک کوپلر در وسط قرار دهید. گاهی اوقات افراد سعی می کنند شیلنگ های خود را با نوار چسب تعمیر کنند. این ممکن است پاشش را کاهش دهد، اما در 3000 PSI مایع تحت فشار داخل شیلنگ شما، بدیهی است که نوار چسب راه حل مطمئنی نیست.

روش دوم اتصال و ترمیم زمانی است که آسیب در یک نقطه خاص خیلی بد شود. امکان اتصال چندین بار وجود دارد، اگرچه ایده آل نیست. هر بار که یک شیلنگ هیدرولیک یا هر شیلنگی را به هم متصل می‌کنید و آن را تعمیر می‌کنید، هم از نظر طول و هم از نظر افت فشار مایعی که از شیلنگ عبور می‌کند، کمی شلنگ را تخریب می‌کند. برای برنامه های تمیز کردن اولیه، این می تواند خوب باشد. اما اگر در حال انجام اسپری با فشار بالا برای سرویس بهداشتی هستید، واقعاً نمی خواهید بیش از یک بار اسپری کنید. چرا؟ با کاهش عملکرد شیلنگ، فشار آب کاهش می یابد و زمان تمیز کردن افزایش می یابد.

ما شیلنگ هایی با شش اتصال اتصال و تعمیر دیده ایم، که ممکن است به نظر برسد که در هزینه صرفه جویی می کند، اما اگر کار جدی انجام می دهید احتمالاً بیش از ارزش آن دردسر دارد.

مراقب سایش و سیم های در معرض دید باشید

وقتی صحبت از آسیب خارجی موضعی به میان می‌آید، اگر زودتر مشکل را تشخیص دهید، می‌توان شیلنگ را با تعمیر پوشش تعمیر کرد. اگر فوراً از هر گونه خراش روی روکش شلنگ هیدرولیک یا فشار قوی مراقبت کردید، می توانید از تقویت کننده محافظت کنید. همه شیلنگ ها دارای یک پوشش محافظ هستند که تضمین می کند سیم تقویت کننده از داخل آسیب نبیند.

با این حال، اگر خراش ها یا فرورفتگی ها را نادیده بگیرید، می توانند خورده شوند، که منجر به تعویض کامل، اتصال یا تعمیر می شود. اگر سیم‌های سایشی یا در معرض دید دیدید و سعی می‌کنید جایگزین کامل آن را متوقف کنید، می‌توانید محافظ‌های مارپیچی پلاستیکی، محافظ‌های مارپیچی فلزی یا آستین‌های پلاستیکی مقاوم در برابر سایش را برای محافظت از ناحیه آسیب‌دیده اضافه کنید. آنچه مهم است این است که از سیم های تقویت کننده در برابر سایش و خوردگی اضافی محافظت کنید.

لانگ شات ذخیره می کند کارخانه های فولادسازی موقعیت هایی که باید فوراً شیلنگ خود را تعمیر کنید، رایج هستند. شاید تجهیزات شما درست در وسط یک دوره تولید یا در حین برداشت متوقف شده باشد و نتوانید تا تحویل یک قطعه جدید صبر کنید. متوجه هستیم. اگر فوری باشد، راهی پیدا می کنیم.

به عنوان مثال، گاهی اوقات یک شیلنگ و درگاه یک اندازه نیستند. اگر یک پرش کوچک وجود داشته باشد، مثلاً از 1 اینچ به 1.5 اینچ، می‌توانیم اتصالاتی برای کاهش اندازه پیدا کنیم – اما اگر یک پرش بزرگ باشد، مانند 2 اینچ به نیم اینچ، یک عدم تطابق عمده وجود دارد. در شرایط اضطراری واقعی، سیستمی را با چندین مرحله پرش از اتصالات بزرگتر به کوچکتر یا کوچکتر به بزرگتر نصب می کنیم. این ایده‌آل نیست، اما اگر واقعاً در تنگنا هستید، این تعمیری است که حداقل به‌طور موقت تا زمانی که سیستم پیکربندی مجدد شود، کار می‌کند.

یک شکست سخت: وقتی زمان شیلنگ جدید است
وقتی شلنگ شما به دلیل استفاده طولانی مدت و پرفشار فرسوده شده است، وقت آن است که جشن بگیرید. شما آخرین قطره استفاده از سرمایه گذاری خود را به دست آورده اید و زمان آن رسیده است که یک شلنگ جدید داشته باشید. فرسودگی و اعوجاج قابل رفع نیست. هنگامی که شما یک شلنگ، به خصوص یک شلنگ هیدرولیک دارید، فشار دادن و کاهش فشار لوله در نهایت باعث کاهش توانایی آن در عملکرد و حفظ فشار بالا می شود. شایان ذکر است که هیچ “شلنگ برای همیشه” وجود ندارد که یک عمر دوام بیاورد. حتی باکیفیت ترین شیلنگ ها در استفاده طولانی مدت فرسوده می شوند.

فهرست مطالب

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *