تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

شلنگ ترمز هیدرولیک + بررسی قیمت انواع شیلنگ ترمز

شلنگ ترمز هیدرولیک چه کاربردی دارد؟شیلنگ ترمز یکی از اجزای حیاتی ترمز است که مسئول رساندن مایع ترمز از سیلندر اصلی خودرو به سیلندر چرخ (در ترمزهای درام) یا کالیپر ترمز (در ترمزهای دیسکی) است.

اما صبر کن

روغن ترمز از طریق خطوط ترمز تحویل داده می شود، درست است؟

آره.

بنابراین، آیا این بدان معنی است که خط ترمز و شیلنگ ترمز یکسان هستند؟

نه دقیقا.

آنها از این نظر شبیه هستند که هم خط ترمز و هم شیلنگ ترمز به عنوان مجرای انتقال مایع ترمز از سیلندر اصلی عمل می کنند.با این حال، آنها برای موارد استفاده متفاوت طراحی شده اند.

شیلنگ ترمز چه تفاوتی با خط ترمز دارد؟

خط ترمز به شبکه لوله های فلزی سفت و سختی اشاره دارد که در طول ماشین یا کامیون شما اجرا می شود. این شبکه لوله‌ای، مایع ترمز را از سیلندر اصلی به نقاط نزدیک به چرخ‌های ماشین، کامیون یا تریلر سنگین شما هدایت می‌کند.

اما چرا اینجا متوقف می شود؟

چرا تا سیلندر چرخ یا کالیپر ترمز نمی روید؟

زیرا هنگامی که چرخ‌های شما به طرفین می‌چرخند یا هنگامی که ماشین شما هنگام رانندگی بر روی سرعت‌گیر بالا و پایین می‌رود، لوله‌های فلزی می‌شکنند.اینجاست که شلنگ ترمز هیدرولیک به کار می آید.شیلنگ ترمز هیدرولیک شما یک لوله انعطاف پذیر است که به عنوان رابط بین خط ترمز سفت و سخت و کالیپر ترمز یا سیلندر چرخ عمل می کند. از آنجایی که شلنگ ترمز انعطاف پذیر است، می تواند بدون مشکل با حرکات چرخ شما تنظیم شود.

حال اگر خطوط ترمز معمولا از لوله های فلزی ساخته می شوند، شیلنگ های ترمز از چه چیزی ساخته شده اند؟

انواع شیلنگ ترمز چیست؟

به طور کلی با دو نوع شیلنگ مواجه خواهید شد:

1. شیلنگ های ترمز لاستیکی

شیلنگ ترمز لاستیکی (متداول ترین نوع) از لاستیک انعطاف پذیر ساخته شده است.گاهی اوقات، برای محافظت بیشتر با توری پارچه‌ای لایه‌بندی می‌شود.شیلنگ های لاستیکی عملکرد ترمز خوبی را ارائه می دهند، در محدوده دما و فشار هیدرولیک گسترده ای کار می کنند و هزینه کمتری نسبت به گزینه فولاد ضد زنگ دارند.با این حال، یک نقطه ضعف قابل توجه در مورد این نوع شلنگ این است که سطح آن شروع به پیر شدن و ایجاد ترک با استفاده طولانی مدت می کند. پس از یک نقطه، یکپارچگی ساختاری شیلنگ های لاستیکی شما کاهش می یابد و باعث نشت مایع ترمز می شود.

2. شیلنگ ترمز از جنس استنلس استیل

شیلنگ های ترمز از جنس استنلس استیل دارای غلاف های ساخته شده از فولاد ضد زنگ در قسمت بیرونی هستند.این شیلنگ ها در مقایسه با شیلنگ های لاستیکی مقاوم تر و سفت تر هستند. علاوه بر این، از آنجایی که غلاف آنها از فلز ساخته شده است، شیلنگ های فولادی ضد زنگ کمتر در معرض آسیب فیزیکی ناشی از سایش و عناصر محیطی هستند.

با این حال، آنها از شیلنگ های ترمز لاستیکی گران تر هستند.

در هر صورت، صرف نظر از اینکه از شیلنگ های لاستیکی یا فولادی ضد زنگ استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که شلنگ ترمز برای ایمنی وسیله نقلیه شما بسیار مهم است.و اگر متوجه هر گونه مشکل شیلنگ ترمز شدید، در اسرع وقت به یک مکانیک حرفه ای مراجعه کنید تا سیستم ترمز شما را تشخیص دهد و بررسی کند که آیا به نصب شیلنگ ترمز جدید نیاز دارید یا خیر.

چه زمانی به شلنگ ترمز جدید نیاز دارید؟

شلنگ ترمز هیدرولیک شما برای همیشه دوام نمی آورد.و به همین دلیل است که توجه به اثربخشی مجموعه شلنگ ترمز ضروری است.فقط مراقب این سه علامت رایج شلنگ ترمز معیوب باشید:

1. پدال ترمز نرم

اگر پدال ترمز شما با فشردن پدال ترمز به طور غیرمعمولی نرم یا نرم می شود، ممکن است مجموعه شلنگ ترمز شما از قبل آسیب دیده باشد.چرا؟شیلنگ ترمز معیوب می تواند باعث نشت مایع ترمز منتقل شده از آن شود.در نتیجه، سطح روغن ترمز پایین می آید و فشار هیدرولیک ترمزهای شما می تواند افت کند.به نوبه خود، قدرت توقف وسیله نقلیه شما کاهش می یابد و پدال ترمز نرم می شود.

2. شلنگ ترمز فرسوده

شیلنگ‌های ترمز شما می‌توانند در طول زمان دچار ترک، تخریب و فرسودگی شوند.اما چرا؟شیلنگ های ترمز به طور مداوم در معرض عناصر محیطی هستند و در معرض خم شدن، چرخش، ترمز، فشار هیدرولیک بالا و سایش قرار می گیرند. این عوامل با هم، شیلنگ های شما را فرسوده می کنند.شیلنگ های فرسوده ترمز احتمال نشتی روغن ترمز را دارند و در صورت عدم کنترل، این امر می تواند منجر به خرابی کامل سیستم ترمز شود.یک بازرسی بصری ساده می تواند نشان دهد که آیا مجموعه شیلنگ ترمز شما در حد خود است یا خیر. با این حال، اگر در تعمیرات خودرو بی‌تجربه باشید، نمی‌دانید در طول بازرسی به دنبال چه چیزی باشید.بهتر است بررسی شرایط شلنگ ترمز را به یک مکانیک حرفه ای بسپارید که سپس به دقت جستجو می کند:

ترک ها

برآمدگی

اشک

نخ های آویزان شل

و بیشتر

و در صورت سایش بیش از حد، مکانیک ممکن است تعویض شلنگ ترمز را توصیه کند.

3. ترمزهای غیر قابل کار

گاهی اوقات، ترمزهای شما به طور کامل از کار می افتد.توجه به این نکته مهم است که خرابی ناگهانی و کامل یک سیستم ترمز نادر است.معمولاً علائم هشدار دهنده اولیه از وضعیت بد شلنگ ترمز مانند پدال نرم، گودال های مایع ترمز یا خوردگی اتصالات انتهایی شلنگ ترمز شما وجود دارد.با این حال، اگر شیلنگ ترمز به دلایلی به طور کامل قطع شود، اتصال به سیلندر یا کالیپر چرخ از بین خواهد رفت. و هنگامی که این اتفاق می افتد، ایمنی ماشین یا کامیون شما به خطر می افتد.به خاطر داشته باشید که ترمزهای غیرقابل کار ممکن است ناشی از آسیب دیدن خط ترمز، تقویت کننده ترمز خلاء، کالیپر ترمز یا سایر قطعات ترمز باشد.در هر صورت، اگر ترمزهای شما خراب شد، فوراً از یک مکانیک حرفه ای کمک بخواهید.اکنون که می دانید چه علائمی نشان دهنده معیوب بودن شیلنگ ترمز است، بیایید ببینیم هر چند وقت یک بار ممکن است نیاز به شلنگ های جدید داشته باشید.

هر چند وقت یکبار باید شیلنگ ترمز هیدرولیک خود را تعویض کنید؟

اکثر مکانیک های حرفه ای موافق هستند که یک شلنگ ترمز لاستیکی می تواند حدود شش سال دوام بیاورد. از طرف دیگر، شیلنگ های فولادی ضد زنگ می توانند بین پنج تا ده سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند.به یاد داشته باشید که هیچ قانون سخت و سریعی برای پیش بینی مدت زمان دوام یک شیلنگ هیدرولیک وجود ندارد زیرا شرایط شلنگ ترمز در مجموعه های ترمز در خودروهای مختلف متفاوت است.به این دلیل است که جدا از مواد مورد استفاده برای ساخت شیلنگ ترمز، عوامل متعددی بر طول عمر شلنگ ترمز شما تأثیر می گذارد، به عنوان مثال:

کیفیت ساخت

عادات رانندگی

شرایط جاده

نوع وسیله نقلیه: سبک (مانند ماشین) یا سنگین (مانند کامیون تریلر)

و بیشتر

و هنگامی که شلنگ ترمز هیدرولیک شما خراب شود، به یک شیلنگ جدید نیاز خواهید داشت.

اما چگونه یک شلنگ هیدرولیک مناسب برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید؟

هنگام خرید شیلنگ ترمز جدید به چه نکاتی توجه کنیم هنگام خرید شیلنگ ترمز جدید، این پنج نکته را در نظر داشته باشید:

1. شیلنگ های ترمز OEM یا از برندهای معتبر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شلنگ ترمز مانند سایر قطعات ترمز برای ایمنی جاده بسیار مهم است. بنابراین، شما به یک محصول با کیفیت نیاز دارید.

2. مطمئن شوید که شیلنگ ترمز دارای اتصالات انتهایی مقاوم در برابر خوردگی است. در غیر این صورت، اتصالات انتهایی که به خط ترمز متصل می شوند می توانند طعمه خوردگی شوند و شروع به تخریب کنند و باعث نشت روغن ترمز شوند.

3. تأیید کنید که شلنگ هیدرولیک در برابر پوسیدگی خشک مقاوم است – پوسیدگی خشک زمانی است که سطح شیلنگ ترمز با قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی پوسیده می شود و شروع به ایجاد ترک یا پوسته پوسته شدن می کند.

4. برای ترمز و نصب آن بیش از حد هزینه نکنید. برای اینکه ایده بگیرید، خرید و نصب شیلنگ ترمز جدید معمولا بین 150 تا 360 دلار هزینه دارد. اما به یاد داشته باشید که این رقم بر اساس مکانی که در آن هستید متفاوت خواهد بود.

5. در نهایت، در مورد طول عمر مورد انتظار شلنگ ترمز و شرایط و ضوابط گارانتی آن بپرسید.

شلنگ ترمز هیدرولیک شما برای عملکرد صحیح سیستم ترمز و ایمنی جاده بسیار مهم است.

مراقب علائمی باشید که می تواند نشان دهنده خرابی احتمالی شلنگ ترمز باشد. و اگر متوجه هر گونه مشکلی شدید، در اسرع وقت با مکانیک تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *