تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

بررسی شیلنگ هیدرولیک حفاری + کاربرد + مزایا و معایب

شیلنگ هیدرولیک حفاری چیست و چه ساختاری دارد؟ شیلنگ های فشار قوی ساختاری به هم چسبیده از فولاد و مواد الاستومری هستند. مشخصه اصلی ساخت و ساز باند، ایجاد لایه های جداگانه در دیواره شلینگ انعطاف پذیر است که سپس از طریق ولکانیزاسیون در یک واحد ترکیب می شوند. مجموعه های شیلنگ به عنوان یک واحد متصل به طول های مشخص تولید می شوند که در آن کوپلینگ ها جزء جدایی ناپذیر شیلنگ هستند که از نظر شیمیایی پیوند دارند.

شرکت پاور صنعت در طراحی و مشاوره در ساخت و عرضه شیلنگ های فشار قوی است. ما بیش از ۱۰ سال تجربه در شیلنگ های الاستومری باند تقویت شده فلزی داریم.ما از آن زمان مجموعه وسیعی را برای انواع کاربردهای حفاری، مانند خطوط خفه کننده و کشنده انعطاف پذیر، شیلنگ های چرخشی و ویبراتور، شیلنگ های حفاری تحت فشار مدیریت شده برای پاسخگویی به نیازهای حفاری ها و توزیع کنندگان خشکی و دریایی ایجاد کرده ایم.

ساختار کلی شیلنگ هیدرولیک حفاری فشار قوی

لوله نواری فولادی ضد زنگ

پوشش پلیمری را در برابر آسیب مکانیکی محافظت می کند، از ایجاد تاول در صورت سرویس گاز فشار قوی و رفع فشار با سرویس خلاء جلوگیری می کند، دیواره شلنگ انعطاف پذیر را پشتیبانی می کند. این لایه اختیاری است و فقط برای شیلنگ های با سوراخ ناهموار، مانند خطوط خفه کننده و کشنده انعطاف پذیر با آستر TauroFlon™ موجود است.

آستر پلیمری

سد سیال از خط انعطاف پذیر. از ساختار شیلنگ در برابر اثرات خورنده و ساینده محیط منتقل شده محافظت می کند. ضخامت پوشش بستگی به فشار داخلی، قطر داخلی و محیط انتقال دارد. مواد پوشش برای مقاومت در برابر اثرات شیمیایی و حرارتی گل حفاری، پساب چاه، دوغاب سیمان، مایع هیدرولیک یا هر ماده دیگری که از طریق شیلنگ منتقل می شود، انتخاب می شود.

لایه های نساجی

برای توزیع نیروهای فشار داخلی.مارپیچ سفت کننده (در تصویر نشان داده نشده است)
برای محافظت از شیلنگ در برابر فروپاشی تحت نیروی کشش محوری و/یا در نتیجه فشار خارجی. از پیچ خوردگی حتی در خم های تیز جلوگیری می کند.

لایه های بالشتک الاستومری

برای اطمینان از اتصال چسب بین لایه های مختلف.تقویت کننده های کابل فولادی با استحکام بالا اینها مهمترین عناصر باربر هستند، آنها مقاومت فشار داخلی را تعیین می کنند. کابل ها با روکش روی یا برنج برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی استثنایی هستند.

لایه های هدایت کننده گاز

برای اجازه دادن به گازهای منتشر شده برای مهاجرت به نقاط تخلیه.

لایه های مقاوم در برابر آتش

لایه اختیاری، از شیلنگ در صورت قرار گرفتن در معرض شعله در دمای 704 درجه سانتیگراد (1300 درجه فارنهایت) به مدت حداقل 30 دقیقه محافظت می کند.

پوشش الاستومری مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

از خط شلنگ انعطاف پذیر در برابر ضربه، سایش، آب و هوا، آب دریا، روغن و غیره محافظت کنید.

شیلنگ های هیدرولیک حفاری کاربرد گسترده ای در استخراج مواد معدنی مانند نفت و گاز پیدا کرده اند. با کمک لوله مته، گل حفاری با فشار بسیار بالا به داخل چاه تزریق می شود که اغلب آب فنی، محلول هیدروژل یا محلول های مبتنی بر خاک رس است. شلنگ حفاری بین نفتکش ها و چاه های حفاری در دریا نیز استفاده می شود. شیلنگ های حفاری را می توان بر روی دکل های حفاری ثابت و متحرک، برای حفاری چاه در دریا استفاده کرد.

شیلنگ حفاری نیز برای میرایی ارتعاشات گیاهان دوار استفاده می شود. در این مورد، از طول کوچک ساخته شده است و به عنوان یک جبران کننده عمل می کند.

فرآیند تولید و ساخت

  • شیلنگ حفاری از چندین لایه لاستیکی که به طور متوالی روی هم چیده شده اند و یک نوار فلزی تشکیل شده است.
  • پایه یک لوله لاستیکی داخلی است که با استفاده از لاستیک مخصوص و مخلوط های مصنوعی تولید می شود.
  • لایه بعدی بافته نساجی است.
  • قیطان پاور متال از مفتول آلومینیومی با مقاومت بالا ساخته شده است که به روش کلاف روی یکی از لایه های لاستیکی گذاشته می شود.
  •  لایه بیرونی شیلنگ حفاری از ترکیب لاستیکی مخصوص، مقاوم در برابر سایش، شعله ور شدن و UV ساخته شده است.
  • گستره محصول

خرید شیلنگ هیدرولیک برای سوراخ کاری و جذب لرزش

می توانید طول شیلنگ های حفاری را بر حسب متر و به صورت کویل های ثابت 3، 6، 9، 18، 21، 24 متری سفارش دهید. می توانید شلنگ های حفاری را در سن پترزبورگ و همچنین در مسکو خریداری کنید.

شیلنگ‌های حفاری فشار قوی برای استفاده در صنایع تخصصی نفت و گاز مناسب هستند و از مجموعه شیلنگ‌های طلای سیاه گیتز تهیه می‌شوند.

این شیلنگ‌ها که برای برآورده کردن نیازهای شدید روش‌های حفاری نفت و گاز امروزی طراحی شده‌اند، می‌توانند از طریق لوله‌های تقویت‌شده و پوشش‌های UltraBrasion™ طراحی شده، در برابر سایش، خوردگی، سنگ‌ریزه‌ها و روغن، هم در داخل و هم در خارج مقاومت کنند.

شیلنگ هیدرولیک حفاری دارای 4 محدوده شیلنگ حفاری فشار قوی تخصصی گیتس است که هر کدام برای کاربردهای خاص طراحی شده اند. هر یک از این 4 نوع شلنگ برای کاربردهای خاص دارای تغییراتی هستند، در نتیجه Truco 17 شیلنگ مختلف را برای حفاری فشار بالا ارائه می دهد. دسته های اصلی شلنگ عبارتند از: شیلنگ ویبراتور روتاری، شیلنگ Choke & Kill، شیلنگ پاور اسپیرال و شیلنگ پاور برید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *