تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

شیلنگ هیدرولیک برای گاز از شایعه تا حقیقت 🤨

شیلنگ های هیدرولیک دارای ویژگی های عالی هستند که آنها را برای بسیاری از کاربردهای پنوماتیکی مناسب می کند. شاید برای گاز طبیعی نیز ایده آل باشند. اما آیا می توان از شیلنگ هیدرولیک برای گاز طبیعی استفاده کرد؟شیلنگ های هیدرولیک را می توان به طور موقت برای گاز طبیعی در حالت گازی استفاده کرد. اما برای گاز طبیعی مایع هرگز از شیلنگ های هیدرولیک استفاده نکنید. مواد ضعیف آنها به سرعت با گاز طبیعی مایع واکنش نشان می دهد و خطر نشت و آتش سوزی را افزایش می دهد.در این مقاله از پاور صنعت توضیح می دهیم که چرا شیلنگ هیدرولیک برای گاز طبیعی نامناسب است.

شیلنگ هیدرولیک چیست؟ شیلنگ هیدرولیک کجا استفاده می شود؟

شیلنگ های هیدرولیک انواع خاصی هستند که برای کاربردهای مختلف هیدرولیک در محیط های صنعتی و تجاری استفاده می شوند. آنها از تفلون، لاستیک و ترموپلاستیک ساخته شده اند که باعث دوام و استحکام آنها می شود.هدف شلنگ هیدرولیک مدیریت جریان سیال از یک جزء به جزء دیگر است. شیلنگ های هیدرولیک در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود.ساخت و ساز، تدارکات، تولید، داروسازی، خودروسازی و کشاورزی چند صنعت عمده هستند که در آنها از شیلنگ های هیدرولیک استفاده می شود.

شیلنگ هیدرولیک یکی از اجزای اصلی یک سیستم هیدرولیک است. اتصال انعطاف پذیر بین دو پورت سیال در یک سیستم هیدرولیک ضروری است. شیلنگ هیدرولیک به طور ویژه از لوله لاستیکی مصنوعی، تقویتی که تضمین می کند شیلنگ هیدرولیک می تواند در برابر فشار مقاومت کند، و پوشش محافظ طراحی و ساخته شده است، و اینها سه جزء اصلی یک شلنگ هیدرولیک هستند که مایع را برای انتقال نیرو در ماشین های هیدرولیک حمل می کند. استفاده اولیه از شیلنگ هیدرولیک ایجاد نیروی پیچش با سرعت کم در ماشین های هیدرولیک برای به حداقل رساندن اثرات ارتعاش و کاهش نویز است. با حرکت اجزاء، شیلنگ هیدرولیک باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد. انعطاف‌پذیری شیلنگ هیدرولیک را می‌توان بر اساس ابعاد، درجه فشار و مواد مورد استفاده آن تعیین کرد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است در انتخاب شیلنگ هیدرولیک مناسب در نظر بگیرید

1. اندازه یکی از ویژگی هایی که باید در نظر گرفت اندازه آن با قطر آن است. همچنین بررسی کنید که آیا قطر خارجی یک فاکتور است و چقدر طول می کشد.
2. انتهای یا کوپلینگ. ابتدا بررسی کنید که جفت مورد نیاز اتصالات انتهای ترمینال چیست.
3. دما چقدر است؟ دمای سیستم و دمای اطراف را بررسی کنید.
4. سازگاری. مطمئن شوید که چه رسانه ای در حال انتقال است یا شیلنگ هیدرولیک با سیستم شما سازگار است.
5. کمیت. مطمئن شوید که برای خرید مقرون به صرفه شیلنگ به چند شیلنگ نیاز دارید.
6. فشار سیستم. ممکن است هر گونه نیروی خارجی یا فشار وارده بر شیلنگ را در نظر بگیرید.

آیا می توانید از شیلنگ هیدرولیک برای گاز طبیعی استفاده کنید؟

در مورد بهترین شیلنگ توصیه شده برای گاز طبیعی، من شیلنگ هیدرولیک برای گاز طبیعی را توصیه نمی کنم. برخی از کاربران ادعا می کنند که شیلنگ های هیدرولیک استاندارد از NBR ساخته شده اند که استحکام گاز طبیعی بسیار خوبی را ارائه می دهند.اما مشکل این است که NBR فقط در حالت گازی قدرت در برابر گاز طبیعی ارائه می دهد. اگر گاز طبیعی به شکل مایع باشد، شیلنگ استاندارد، حتی NBR ساخته شده نیز انتخاب خوبی نیست. NBR به گاز طبیعی مایع واکنش نشان می دهد. در نهایت، بقایای لاستیک را در مایع شلنگ جمع آوری خواهید کرد. همچنین احتمال نشتی و خطرات آتش سوزی را افزایش می دهد.

فقط شیلنگ NL 1770 برای گاز طبیعی در حالت گازی یا مایع توصیه می شود. در کباب‌پزها، بخاری‌های فضا، و تجهیزات کمپینگ، فقط از شیلنگ NL 1770 برای انتقال گاز طبیعی استفاده می‌شود.بنابراین، اجتناب از استفاده از شیلنگ هیدرولیک برای گاز طبیعی بهتر است، به خصوص در هنگام کار با گاز طبیعی به صورت مایع. در غیر این صورت، شما همیشه در معرض خطر خواهید بود.

حرف آخر

شیلنگ های هیدرولیک می توانند ارزان و آسان نصب شوند. اما برای گاز طبیعی، همیشه در معرض خطر نشت و آتش سوزی خواهید بود. برای راه حل ایمن بهتر است از شیلنگ های تایید شده استفاده کنید.

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *