تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

شیلنگ هیدرولیک صنعتی چیست؟

شیلنگ هیدرولیک صنعتی به هر شیلنگی گفته می شود که به طور خاص برای مقاومت ایمن در برابر فشارها یا دماهای شدید و مقاومت در برابر حملات مواد شیمیایی سوزاننده یا ساینده مرتبط با فرآیندهای صنعتی طراحی شده است. شیلنگ‌های صنعتی ممکن است از طول‌های شل یا واحدهای مدولار پیش‌ساخته تشکیل شده باشند که شامل اتصالات مخصوص کاربرد هستند. این شیلنگ ها معمولاً با یک غلاف بیرونی انعطاف پذیر از لاستیک مقاوم در برابر مواد شیمیایی، گرما و روان کننده ساخته می شوند که در نقاط مختلف با غلاف بافته شده از پارچه یا فلز تقویت شده است.

نکات مهم شیلنگ هیدرولیک صنعتی

اتصال بین شیلنگ و اتصالات نیز برای تحمل فشارهای بالا طراحی شده است و خود اتصالات معمولاً انواع قوی و سنگین هستند. شیلنگ های صنعتی به طور کلی در سیستم های هیدرولیک، پنوماتیک، روانکاری فشار بالا و فرآیندهای شیمیایی استفاده می شوند.

شیلنگ‌هایی که برای استفاده در فرآیندهای صنعتی در نظر گرفته شده‌اند، عموماً باید با چهار عامل مقابله کنند که شیلنگ باغی معمولی چنین نیست. اینها عبارتند از فشار بالا، دمای شدید، استرس مکانیکی و حمله شیمیایی. برخی از انواع شیلنگ های صنعتی به عنوان بخشی از رژیم های عملیاتی منظم خود، باید با اکثر موارد بالا، اگر نه همه آنها، مقابله کنند. این چهار عامل محیطی تهاجمی به روش‌های مختلفی مقابله می‌شوند و بسته به استفاده نهایی شیلنگ‌ها، ممکن است به صورت جداگانه یا جمعی اعمال شوند.

هوا از طریق یک شیلنگ صنعتی به ابزارهای بادی مکانیک پمپ می شود.هوا از طریق یک شیلنگ صنعتی به ابزارهای بادی مکانیک پمپ می شود.شلنگ صنعتی فشار بالا که برای استفاده در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک در نظر گرفته شده است، معمولاً به روش های مختلفی تقویت می شود تا در برابر فشارهای عملیاتی بالا مقاومت کند. شیلنگ‌های سیستم فشار متوسط ​​ممکن است بیش از یک شبکه ریسمانی ساده در لاستیک شلنگ لمینت شده برای تقویت بیشتر نداشته باشند.

مواردی که برای استفاده در سیستم‌های فشار بالا در نظر گرفته شده‌اند دارای یک یا چند غلاف بافته شده از جنس استنلس استیل یا برنج هستند که در لاستیکی یا در امتداد بیرون شیلنگ گنجانده شده است. برخی از شیلنگ‌های فشار قوی دارای سیم پیچ‌های مارپیچ از جنس استنلس استیل هستند که در ساخت آن‌ها به همین منظور عمل می‌کنند. همه این عناصر اضافی به طور فیزیکی شیلنگ ها را در برابر تنش های انبساط ناشی از حمل سیالات و گازهای فشار بالا تقویت می کنند.

قیطان ها و غلاف های سیم پیچ نیز از شیلنگ ها در برابر فشارهای مکانیکی مانند نیشگون گرفتن، سایش و ضربه محافظت می کنند. دماهای بالا و پایین در ترکیب شیمیایی خود مواد شیلنگ مقابله می کنند. گنجاندن ترکیبات سیلیکون و پلیمری میزان گرما یا سرمای شدیدی را که لاستیک شلنگ می تواند قبل از شروع به تجزیه شدن تحمل کند، به شدت افزایش می دهد. مقاومت شیمیایی و روان کننده در شیلنگ صنعتی به همان روش با ترکیبات لاستیکی فرموله شده خاص که در ساخت خود شیلنگ استفاده می شود، تعبیه شده است. این ترکیبات در برابر حملات اسیدها و محیط های قلیایی و همچنین تخریب ناشی از روغن های هیدرولیک و روان کننده مقاومت می کنند.

ماهیت ناهموار شیلنگ هیدرولیک صنعتی به اتصالاتی که برای پایان دادن به آنها استفاده می‌شود، گسترش می‌یابد. بسیاری از انواع شیلنگ های هیدرولیک صنعتی در طول های پیش ساخته موجود هستند که شامل اتصالات مناسب کاربرد می باشد. این اتصالات معمولاً انواع سنگین هستند و با استفاده از یقه های مقاوم در برابر فشار بر روی شیلنگ قرار می گیرند. این شیلنگ‌ها معمولاً در ماشین‌ها و فرآیندهای خاص استفاده می‌شوند و به‌طور سفارشی ساخته می‌شوند تا از طول، درجه بندی و نوع مناسب در قفسه استفاده شوند.

صنایع و کاربردهایی که از شیلنگ های هیدرولیک صنعتی استفاده می کنند

سیستم های هیدرولیک دارای اجزای انتقال سیال صلب و انعطاف پذیر هستند. لوله های صلب ممکن است برای انتقال سیال هیدرولیک در فضاهای محدود با فضای کمی برای حرکت استفاده شوند، در حالی که شیلنگ انعطاف پذیر عموماً به عنوان اتصالاتی تعبیه شده است که به اجزا و ابزارهای سیستم اجازه می دهد آزادانه حرکت کنند. به عنوان مثال، استفاده از شلنگ هیدرولیک انعطاف پذیر مناسب اعمال شده در یک سیستم مونتاژ امکان حرکات با حرکت و انعطاف کامل را در مقایسه با لوله های سفت و سخت فراهم می کند.

برخی از صنایعی که به طور منظم از شیلنگ های هیدرولیک استفاده می کنند عبارتند از:

کشاورزی
خودرو
ساخت و ساز
ساخت
معدن
نفت و گاز

شیلنگ های هیدرولیک در طیف وسیعی از دستگاه ها، تجهیزات و سیستم ها کاربرد دارند، مانند:

در صنعت کشاورزی: ​​کمباین، دروگر، تراکتور و تجهیزات خاکورزی
در صنعت خودرو: خطوط تولید و خدمات
در صنعت ساختمان: بولدوزر، بیل مکانیکی و میکسر
در صنعت تولید: خطوط مونتاژ، آسیاب و پرس
در صنعت معدن: مته، بیل مکانیکی و ماینرهای لانگ وال
در صنعت نفت و گاز: جرثقیل ها، دکل های حفاری و سیستم های انتقال سیال

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *