تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

علائم خرابی شیلنگ فشار قوی هیدرولیک

البته نشانه‌های آشکاری از علائم خرابی شیلنگ فشار قوی هیدرولیک خروج مایع از شکاف، شکافتن شیلنگ به‌طور کامل، یا منفجر شدن شلنگ از اتصال دهنده. با این حال، چندین نشانه وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید که به شما می گوید شکست قریب الوقوع است و این موضوع در این مقاله از پاور صنعت بررسی می شود با ما همراه شوید.

[button text=”مشاوره رایگان در زمینه خرید شیلنگ هیدرولیک” color=”secondary” style=”shade” animate=”fadeInLeft” radius=”10″ expand=”true” icon=”icon-angle-left” link=”tel:00989121346062″]

شیلنگ‌های فشار قوی هیدرولیک در معدنکاری، ساختمان‌سازی، کشاورزی و بسیاری از صنایع دیگر به عنوان قسمت‌های بسیار مهم برای انتقال سیالات هیدرولیکی استفاده می‌شوند. برای تشخیص مشکلات و خرابی در این شیلنگ‌ها، باید به علائم و نشانه‌های ممکن توجه کرد. در زیر، برخی از علائم خرابی شیلنگ‌های فشار قوی هیدرولیک را ذکر می‌کنم:

  • نشت یا عرق‌زنی
  • ترک یا شکستگی
  • تغییر در عملکرد
  • صداهای غیرعادی
  • سایش ناهمگن
  • از دست رفتن فشار

برای تشخیص و تعمیر خرابی‌های شیلنگ‌های فشار قوی هیدرولیک، بهتر است که از تخصصی‌ترین وسایل و تجهیزات نظارت و اندازه‌گیری استفاده کنید و در صورت لزوم به تعمیرات تخصصی و تعویض شیلنگ‌ها بپردازید. همچنین، توصیه می‌شود که به صورت دوره‌ای شیلنگ‌ها را مورد بازبینی و نگهداری قرار دهید تا از عملکرد بهینه سیستم‌های هیدرولیکی خود اطمینان حاصل کنید.

اهمیت محافظت از شیلنگ های هیدرولیک

آنها بر اساس استانداردهای صنعتی سختگیرانه، دیکته شده توسط استانداردهای SAE تولید می شوند. همانطور که ممکن است متوجه شویم،شیلنگ های هیدرولیک کانال های انعطاف پذیری هستند که برای حمل مایع با فشار بالا طراحی شده اند. برای نشان دادن بهتر این بیانیه، یک شیلنگ ID 3/8 اینچی که 20 لیتر در دقیقه سیال را در 140 بار تحویل می‌دهد، می‌تواند به راحتی 4.5 کیلووات نیرو را انتقال دهد. شیلنگ های هیدرولیک با توجه به ساخت و کاربردهای خاص آن، عمر مفید محدودی دارند که می تواند توسط عوامل متعددی کاهش یابد.

از منظر تعمیر و نگهداری، معمولاً تا زمانی که خرابی رخ ندهد، به شیلنگ های یک سیستم هیدرولیک توجه چندانی نمی شود.شیلنگ های هیدرولیک برای نشتی طراحی نشده اند، اما کسانی از شما که در این زمینه کار کرده اید، این اتفاق را دیده اید – و زمانی که این کار را انجام دهند، چیزی اشتباه است. نشتی از خطوط هیدرولیک فشار بالا نه تنها کثیف نیست، بلکه خطرناک است. نشتی ها می توانند خطرات لغزش و سقوط، خطر آتش سوزی ایجاد کنند و محیط را آلوده کنند. نشت ها همچنین می توانند باعث سوختگی پوست شوند و تحت فشار بالا می توانند به پوست نفوذ کنند. شایع ترین دلایل نشتی شلنگ ها ساییدگی و مونتاژ نامناسب است. اگر با شیلنگ های هیدرولیک کار می کنید، باید در بازرسی شیلنگ ها و تعمیر آنها در مواقع لزوم مهارت داشته باشید.

علت خرابی شیلنگ هیدرولیک چیست؟

1) آسیب خارجی

تولیدکنندگان شلنگ های هیدرولیک تخمین می زنند که 80 درصد از خرابی های شلنگ ناشی از آسیب فیزیکی خارجی از طریق کشیدن، پیچ خوردگی، له شدن یا سایش شیلنگ است. سایش ناشی از مالش شیلنگ ها به یکدیگر یا سطوح اطراف شایع ترین نوع آسیب است.

شما می توانید با استفاده از شیلنگ هایی با طول و قطر مناسب و با اجرای شیلنگ به روشی که سازنده تعیین می کند از سایش جلوگیری کنید. این شامل اطمینان از پشتیبانی و مهار شیلنگ توسط همه آشیانه‌ها و/یا براکت‌های ارائه‌شده، تعویض حفاظ‌های چفت‌کننده در صورتی که در ابتدا نصب شده‌اند اما اکنون گم شده‌اند و توجه به پوشش خارجی آسیب‌دیده است، زیرا این امر به رطوبت اجازه می‌دهد تا به تقویت‌کننده شلنگ در معرض حمله نفوذ کند. منجر به زنگ زدگی و خوردگی می شود که می تواند منجر به خرابی شیلنگ شود).

2) خم شدن چند صفحه ای

خم شدن یک شیلنگ هیدرولیک در بیش از یک صفحه منجر به پیچاندن آرماتور سیم آن می شود. پیچش پنج درجه ای می تواند عمر مفید شلنگ هیدرولیک فشار قوی را تا 70٪ کاهش دهد و پیچش هفت درجه می تواند باعث کاهش 90٪ در طول عمر شود.

خم شدن چند صفحه معمولاً نتیجه انتخاب و/یا مسیریابی نامناسب شیلنگ است، اما همچنین می تواند در نتیجه گیره ناکافی یا ناایمن در جایی که شیلنگ در معرض حرکت ماشین یا محرک قرار می گیرد رخ دهد.

3) شرایط عملیاتی

شرایط کاری که یک شلنگ هیدرولیک به درستی نصب شده در معرض آن قرار می گیرد، در نهایت عمر مفید آن را تعیین می کند. دمای بسیار زیاد، به عنوان مثال دمای بالای کار در روز و شرایط بسیار سرد زمانی که دستگاه در شب ایستاده است، پیری لوله لاستیکی و پوشش شلنگ را تسریع می کند.

نوسانات مکرر و شدید فشار، خستگی شلنگ را تسریع می کند، به عنوان مثال. چکش سنگی روی یک بیل مکانیکی هیدرولیک. در کاربردهایی که شیلنگ هیدرولیک تقویت‌شده دو سیمه نیاز فشار کاری نامی را برآورده می‌کند اما شرایط فشار دینامیکی بالا مورد انتظار است، عمر طولانی‌تر یک شلنگ هیدرولیک تقویت‌شده مارپیچ معمولاً بیش از هزینه اولیه بالاتر را جبران می‌کند.

4) محافظت در برابر سایش

منبع اصلی خرابی شلنگ هیدرولیک، سایش ناشی از بریدگی، اصطکاک ناشی از شیلنگ های متحرک دیگر یا اشیاء در محیط کار است. ساییدگی های شیلنگ به شیلنگ احتمالاً در جایی که طول شلنگ از یک بوم یا دیوار یا در امتداد چارچوب عبور می کند، ظاهر می شود.

فرسایش مواد پوششی همچنین می تواند توسط سیالات ناسازگار مانند مواد شیمیایی سمی، اسیدها، مواد شوینده و سیالات هیدرولیک ناسازگار ایجاد شود. هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد، تقویت کننده شیلنگ در معرض زنگ زدگی و آسیب سریع قرار می گیرد که منجر به خرابی می شود.

در بیشتر موارد، مشکلات ساییدگی را می توان در طول بازرسی های معمول مشاهده کرد و می توان قبل از وقوع یک خرابی بزرگ، تعویض را آغاز کرد. بسته بندی شلنگ که در یک جهت با هم خم می شود می تواند به رفع ساییدگی شیلنگ به شلنگ کمک کند. برای دور نگه داشتن شیلنگ ها از منبع ساییدگی یا قرار گرفتن در معرض مایعات ناسازگار می توان از گیره ها، کوپلینگ های لوله خم شده، بند نایلونی، یقه گیره، محافظ فنر و آستین استفاده کرد.

محافظت از شیلنگ هیدرولیک در برابر سایش

با استفاده از آستین های نایلونی و اورتان و محافظ های فنری می توانید از روکش شلنگ محافظت کنید. یک شلنگ هیبریدی مقاوم در برابر سایش با مقاومت سایشی بیشتر از هر شیلنگ استاندارد ممکن است از تولید کنندگان شلنگ در دسترس باشد.

مواد پوششی جدید که از ترکیبات لاستیکی/پلاستیکی خاص ساخته شده اند، آزمایش شده اند تا 300 برابر بیشتر از شیلنگ های روکش لاستیکی استاندارد دوام بیاورند. این ویژگی عمر سرویس را افزایش می دهد، تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و نیازی به محافظ شلنگ مانند محافظ، آستین و بسته بندی را از بین می برد.

در مواردی که بستن برای مسیر صحیح شیلنگ ضروری است، گیره های باکیفیت را انتخاب کنید که می توانند فشار قابل توجهی را برای خطوط فشار بالا تحمل کنند. شناسه. گیره باید 0.8 میلی متر باشد. کوچکتر از شیلنگ O.D. به منظور ایجاد یک عمل بستن مثبت و بدون سایش. انبساط شیلنگ و انقباض ±4٪ را پیش بینی کنید. از بستن شیلنگ به اجزای ارتعاشی خودداری کنید و هرگز شیلنگ را روی قوس خمشی آن نبندید.

از عبور از خطوط شلنگ خودداری کنید، اما در صورت اجتناب ناپذیر، دو خط را در نقطه اتصال به هم وصل کنید. هرگز شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی و کم فشار موازی را به هم نبندید. این به این دلیل است که تغییر دیفرانسیل در طول شیلنگ در طول چرخه فشار منجر به عمل الاکلنگ می شود که به هر دو شیلنگ آسیب می رساند.

بررسی دقیق محل قرارگیری مدارهای شیلنگ هیدرولیک می تواند به اطمینان از حداکثر کارایی تجهیزات، حداقل زمان خرابی و ساده سازی روش های تعمیر و نگهداری کمک کند.

حرف آخر

راه اشتباه برای یافتن و رفع نشت ها

وقتی یک اتصالات نشتی پیدا می کنید چه می کنید؟ یک آچار پیدا کنید و یک نوبت دیگر به اتصال بدهید؟ این چرخش اضافی می تواند باعث نشتی بیشتر شود یا باعث از کار افتادن کامل اتصالات شود. از دست خود برای یافتن نشتی استفاده نکنید. به جای آن از یک تکه مقوا یا چوب استفاده کنید. مایع هیدرولیک داغ است و می تواند پوست را بسوزاند. نشت سوراخ سوزنی، تحت فشار می تواند در واقع مایعی را به زیر پوست شما تزریق کند و باعث مسمومیت، عفونت و تهدید زندگی و اندام شود. ممکن است و اتفاق افتاده است.

تست تنگی

قبل از تست سفتی، دستگاه را خاموش کنید و فشار هیدرولیک را از خط خارج کنید. اگر قرار باشد رزوه های اتصال از بین برود یا اتصال تحت فشار از بین برود، ممکن است در اثر آزاد شدن ناگهانی روغن داغ، جراحت یا آتش سوزی ایجاد شود. علت معمول نشتی در اتصالات، مونتاژ یا آسیب نامناسب است. مطمئن شوید که:

> هر دو انتها از داخل و خارج تمیز هستند و هیچ آسیب فیزیکی رخ نداده است.

> مهر و موم های جدید استفاده شده و قبل از نصب تمیز و روغن کاری شده اند.

> اتصالات بیش از حد سفت نشده اند، که می تواند مهر و موم ها و فرول ها را مخدوش کند و باعث خستگی فلز یا ترک خوردن انتهای گشاد شود.

> اتصالات ناسازگار هستند. انتهای نخ های زیادی وجود دارد، و برخی ممکن است تقریباً به درستی با هم ترکیب شوند، اما نه کاملاً.

مونتاژ مناسب انتهای شیلنگ مهم است

شیلنگ هایی که تحت فشار از هم جدا می شوند، می توانند با نیروی زیادی به عقب برگردند و روغن داغ زیادی آزاد کنند. اگر خرابی در اتصالات رخ دهد، دلیل معمول آن چین خوردگی نامناسب، شیلنگ نادرست بریده شده، یا فرل است که تا آخر در شیلنگ وارد نشده است. اگر شیلنگ های خود را مونتاژ می کنید، رنگ های چین دار خود را برای سایش بررسی کنید. در برخی از انواع ماشین های چین دار، اگر رنگ ها فرسوده شوند، شل شدن آن از آنچه باید باشد، بیشتر می شود. گیره های شلنگ پیچی نباید روی شیلنگ های هیدرولیک تحت فشار استفاده شود.

افرادی که با هر نوع سیستم لوله کشی سیال کار می کنند می دانند که برای جلوگیری از نشتی های خطرناک نیاز به کار تمیز و دقیق دارد. در صورت مشاهده نشت آن را گزارش دهید. اگر کار شما نیاز به رفع نشتی دارد، آن را به درستی و ایمن انجام دهید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *