تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

آموزش نصب شیلنگ هیدرولیک

نصب سیستم هیدرولیک، شامل نصب خطوط لوله هیدرولیک، اجزای هیدرولیک، اجزای کمکی و غیره، اساساً برای اتصال واحدها یا اجزای سیستم برای تشکیل یک مدار از طریق اتصالات سیال (اصطلاح عمومی شیلنگ و اتصالات) یا منیفولدهای هیدرولیک

در این مقاله از پاور صنعت الزامات نصب و اقدامات احتیاطی شیلنگ هیدرولیک در سیستم های هیدرولیک را به اشتراک می گذارد.

نصب و الزامات شلنگ مکش روغن

  • لوله مکش باید تا حد امکان کوتاه و با خمش کمتر باشد و قطر لوله باید به طور مناسب و نه خیلی نازک انتخاب شود.
  • لوله مکش روغن باید محکم وصل شود و اجازه نشت هوا داده نمی شود تا از مکش هوای پمپ در هنگام کار جلوگیری شود و باعث ایجاد صدا در سیستم شود و مکش روغن را غیرممکن کند. بنابراین توصیه می شود از درزگیر در دهانه مکش پمپ برای اتصال به لوله مکش روغن استفاده شود.
  •  روی خط مکش پمپ هیدرولیک علاوه بر پمپ پلانجر، به طور کلی باید فیلتر نصب شود. دقت فیلتر روغن معمولاً 100 تا 200 مش است. ظرفیت جریان فیلتر حداقل دو برابر جریان نامی پمپ است. جداسازی و مونتاژ آن در حین تمیز کردن آسان است. به طور کلی، در فرآیند طراحی مخزن روغن، باز کردن یک سوراخ دستی در نزدیکی فیلتر مکش پمپ هیدرولیک بر این اساس است.

نصب شیلنگ هیدرولیک روغن

  • لوله برگشت روغن اصلی محرک و لوله برگشت روغن شیر سرریز باید زیر سطح مایع مخزن روغن گسترش یابد تا از پاشش روغن و ایجاد حباب جلوگیری شود. در عین حال، لوله برگشت روغن باید از یک اریب 45 درجه به سمت دیواره مخزن بریده شود.
  • هنگامی که دریچه تخلیه شیر کاهنده فشار، شیر ترتیبی، شیر برقی و غیره با نشتی خارجی به لوله برگشت روغن متصل است، فشار برگشتی مجاز نیست، در غیر این صورت، درگاه تخلیه باید به طور جداگانه به مخزن روغن وصل شود. برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر عملکرد طبیعی شیر.
  • لوله روغن نصب شده در یک صفحه افقی باید دارای شیب 3/1000×5/1000 باشد. هنگامی که خط لوله بیش از حد طولانی است، یک گیره لوله برای نگه داشتن لوله نفت باید هر 500 میلی متر ثابت شود.

نصب و راه اندازی و الزامات لوله فشار روغن

محل نصب لوله فشار روغن باید تا حد امکان به تجهیزات و فونداسیون نزدیک باشد و در عین حال برای اتصال و نگهداری لوله انشعاب مناسب باشد. برای جلوگیری از ارتعاش لوله فشار روغن باید لوله را در جای محکمی نصب کرد و برای رفع لرزش به محل ارتعاش میرایی اضافه کرد و یا بلوک چوبی و واشر لاستیکی سخت را روی گیره لوله نصب کرد تا قطعات فلزی مستقیماً با لوله تماس ندارند.

نصب و راه اندازی و الزامات شلینگ هیدرولیک لاستیکی

شیلنگ لاستیکی برای اتصال بین دو قسمت نسبتا متحرک استفاده می شود. هنگام نصب شیلنگ های لاستیکی، باید موارد زیر را رعایت کند:

  • برای جلوگیری از چرخش های تند، شعاع خمش R باید بیشتر از 9-10 برابر قطر خارجی باشد و باید حداقل 6 برابر قطر از محل اتصال خم شود. هنگامی که شیلنگ خم می شود، نصب اتصال دهنده شلنگ باید در همان صفحه متحرک باشد تا از پیچ خوردگی جلوگیری شود. برای جلوگیری از خم شدن به دلیل وزن خود، آزادانه در مفصل آویزان شوید.
  • شیلنگ نمی تواند تحت کشش کار کند و باید حاشیه مشخصی وجود داشته باشد (تغییر طول حدود 4٪ است). اگر شیلنگ بیش از حد بلند است یا در معرض لرزش شدید است، بهتر است از گیره لوله برای بستن آن استفاده کنید. با این حال، شلنگ مورد استفاده تحت فشار بالا باید تا حد امکان کمتر مورد استفاده قرار گیرد. با تغییر شکل شیلنگ تحت فشار، اتلاف انرژی اصطکاک در گیره رخ می دهد.
  • شلنگ را تا حد امکان دور از منبع گرما نصب کنید و در صورت لزوم یک محافظ حرارتی یا محافظ حرارتی نصب کنید. باید از سازگاری شیلنگ ها و اتصالات با شرایط محیطی اطمینان حاصل شود.

 

فهرست مطالب

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *