تهران خیابان امیر کبیر کوچه ناظم الاطباء جنوبی نبش کوچه کتانه پلاک ۳۱ واحد ۴

محافظت از شیلنگ هیدرولیک در محیط کار

شیلنگ هیدرولیک به ندرت در محیط های کنترل شده و محافظت شده کار می کنند. در عوض، شرایط سخت و طاقت فرسا یک هنجار است. بنابراین، شیلنگ اغلب در معرض زباله‌های پرنده در تجهیزات متحرک و مانند پاشش جوش و تراشه‌های فلزی داغ – یا حتی بالابرهای خطاکار – در محیط‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

به آن اضافه کنید، شیلنگ هایی که در معرض حرکت مداوم و لرزش ماشین قرار می گیرند، می توانند به یکدیگر و تجهیزات مجاور ساییده شوند. که می تواند پوشش شلنگ را فرسایش دهد، آرماتور را در معرض آلودگی و رطوبت قرار دهد و منجر به خرابی سریع شود.

بنابراین، محافظت از شیلنگ هیدرولیک در برابر سایش، ضربه فیزیکی، بارهای خرد کردن و دماهای بالا برای اطمینان از عملکرد طولانی و قابل اعتماد ضروری است. در اینجا چند راه متداول برای محافظت از شلنگ آورده شده است.

شاید بهترین راه برای ایمن نگه داشتن شیلنگ هیدرولیک ایجاد یک مانع فیزیکی در برابر آسیب باشد. چیزی به سادگی یک محافظ ورق فلزی می تواند از بخش های آسیب پذیر در برابر ضربه، جرقه، پاشش جوش و گرمای شدید در نزدیکی کوره ها و تجهیزات ریخته گری محافظت کند.

با این حال، اغلب اوقات، محدودیت فضا، هزینه یا راحتی به این معنی است که محافظ برای یک برنامه مناسب نیست. خوشبختانه، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات جانبی محافظ شیلنگ مانند آستین ها و روکش ها را ارائه می دهند که ساده، موثر هستند و می توانند در برابر بریدگی، ساییدگی و اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند و در برخی موارد حتی در برابر له شدن مقاومت کنند. در اینجا چندین گزینه دیگر برای بررسی وجود دارد.

استفاده از فنر برای شیلنگ هیدرولیک

نگهبانان فنری محافظ های فنری همانطور که از نامش پیداست، فنرهای فولادی زخمی هستند که معمولاً برای مقاومت در برابر خوردگی با روکش روی هستند. آنها در قطرهای مختلف کمی بزرگتر از شیلنگ OD هستند. آنها به سادگی با لغزش روی شیلنگ نصب می شوند و در طول های استاندارد یا به صورت کویل های حجیم که می توانند متناسب با آن برش داده شوند در دسترس هستند.

حفاظ‌های شیلنگ فنری فولادی از شیلنگ‌های هیدرولیک پشتیبانی می‌کنند و از آسیب جلوگیری می‌کنند. آنها معمولاً در تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، اما برای هر کاربردی که نیاز به محافظت در برابر سایش، بریدگی، بریدگی عمیق، ضربه و فشرده سازی اتفاقی دارد، مناسب هستند.

یک محصول مرتبط حفاظ شلنگ سیم پیچ باز/بسته است. مانند محافظ های فنری، روی OD شیلنگ قرار می گیرند. با این حال، آنها تمام طول شلنگ را اجرا نمی کنند، بلکه فقط از کوپلینگ حدود 10 تا 12 اینچ گسترش می یابند. سیم پیچ های فنری که تقریباً نصف طول دارند بسته می شوند – هر سیم پیچ سیم به سیم بعدی متصل می شود – برای پشتیبانی محکم و اتصال در نزدیکی اتصالات. بقیه دارای سیم پیچ های باز و با فاصله معمولی محافظ های فنری معمولی برای کاهش فشار هستند. این دستگاه به عنوان یک محدود کننده خم شدن عمل می کند و به جلوگیری از خم شدن بیش از حد شیلنگ و پیچ خوردگی در مجاورت کوپلینگ کمک می کند.

محافظ شیلنگ هیدرولیک

محصولات محافظ شیلنگ Essentra شامل آستین های نقطه تماس و محافظ، پوشش مارپیچ پلاستیکی و آستین محافظ در برابر آتش است.آستین های محافظ لوله های نساجی هستند که روی شیلنگ می لغزند. آنها از موادی مانند نایلون بافته شده یا پلی استر ساخته شده اند و مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش خارجی و اشعه UV دارند. این ساختار اغلب یک دیوار داخلی صاف را ارائه می دهد که به شلنگ اجازه می دهد آزادانه در داخل آستین حرکت کند و از سایش داخلی جلوگیری کند.

برخی از محصولات برای مقاومت در برابر شعله MSHA رتبه بندی شده اند. برخی دیگر که از موادی مانند پلی آمید ساخته شده‌اند، تقویت شده‌اند و از کارگران و ماشین‌آلات در برابر ترکیدگی شیلنگ‌های هیدرولیک و نشتی سوراخ‌ها محافظت می‌کنند. آستین‌ها همچنین روشی مؤثر برای بسته‌بندی شیلنگ‌های فشار بالا یا کم با رتبه مشابه هستند که در یک جهت خم می‌شوند و خم می‌شوند. آستین های شلنگ همچنین می توانند زیبایی شناسی را بهبود بخشند، زیرا ظاهر ساده تری به شلنگ هیدرولیک در ماشین آلات ارائه می دهند.

پوشش محافظ شلنگ هیدرولیک

این محصول بسیار شبیه یک آستین محافظ است، اما برای چسباندن پس از نصب مجموعه ها طراحی شده است. جنس پارچه مقاوم در برابر سایش صاف است و شامل یک بسته از نوع Velcro است تا به راحتی دور آن بپیچد و روی شلنگ ببندد یا چندین شلنگ را به هم بچسباند.

حفاظ های مارپیچ پلاستیکی

حفاظ‌های پلاستیکی مارپیچی شکل به دور شلنگ می‌پیچند و بسته به کاربرد، می‌توانند بدون جدا کردن مجموعه از دستگاه محکم شوند. آنها از موادی مانند پلی اتیلن سنگین ساخته شده اند و دارای پروفیل صاف با لبه های گرد هستند تا از آسیب به شلنگ جلوگیری شود. حفاظ مارپیچ پلاستیکی روشی سبک و مقرون به صرفه برای محافظت از شیلنگ ها در برابر سایش، بریدگی، ضربه و بارهای خرد شدن و همچنین حمله UV ارائه می دهد. نصب محافظ پلاستیکی مانند آستین ها و روکش ها نسبتاً آسان است و می تواند چندین خط شلنگ را به هم متصل کند.

روکش ضد حریق شیلنگ هیدرولیک

تعدادی از شرکت ها محصولات محافظ شیلنگ مقاوم در برابر حرارت و شعله را ارائه می دهند. چندین تولید کننده آن را “آستین آتش” می نامند. این یک پوشش عایق سخت و انعطاف پذیر است که روی شیلنگ می لغزد و به اتصالات می چسبد. معمولاً از فایبرگلاس بافته شده یا موادی مانند سیلیکون با دمای بالا ساخته می شود.

از شیلنگ های هیدرولیک و لوله های پنوماتیک در برابر گرمای شدید تابشی، جرقه، پاشش جوش، پاشش فلز مذاب و شیشه و همچنین شعله های باز محافظت می کند. در حالی که رتبه بندی دقیق به سازنده و ساخت و ساز خاص بستگی دارد، آنها معمولا برای نوردهی مداوم در دمای حدود 500 درجه فارنهایت، قرار گرفتن در معرض برای حدود 15 تا 20 دقیقه در دمای تا

2000 درجه فارنهایت و گشت و گذار کوتاه تا 3000 درجه فارنهایت.

آستین نقطه تماس

به جای پوشاندن کل مجموعه، گاهی اوقات فقط طول های کوتاه با سطوح دیگر تماس پیدا می کنند و با ساییدگی مواجه می شوند. این محافظ‌های لغزشی آسیب به شیلنگ‌های هیدرولیک و پنوماتیک و خطوط سیال و همچنین دسته سیم و کابل‌های باتری را به حداقل می‌رسانند. آنها از مواد ارزان قیمت اما بادوام مانند پی وی سی ساخته شده اند و با اتصالات کابلی یا گیره های نواری متصل می شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *